خونریزی اطراف ایمپلنت دندان

تازه ترین اخبار را از ما بشنوید

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

خونریزی اطراف ایمپلنت دندان

۵۲ بازديد

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است که امروز قصد داریم راجع به یکی از مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت با هم صحبت کنیم. بسیاری از افراد هستند که بعد از کاشت ایمپلنت در اطراف آن، لثه هایشان دچار خونریزی می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراهع باشید.

دلیل اصلی خونریزی اطراف محل کاشت ایمپلنت های دندانی چیست؟

دو دلیل برای خونریزی ایمپلنت دندان وجود دارد اولی مشکلی به نام موکوزیت و دومی نیز پری ایمپلنتیت است. موکوزیت یک بیماری برگشت پذیر است که بافت نرم اطراف ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد و ناشی از این موارد است:

  1. بهداشت ضعیف دهان و دندان.
  2. ازدیاد سمنت یا چسبی که روکش به پایه ایمپلنت متصل می کند
  3. فعالیت مخرب باکتری ها

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اینله و انله اینجا کلیک کنید.

علائم پری ایمپلنتیت

علائم مشکلات و بیماری هایی که می توانند باعث خونریزی اطراف ایمپلنت دندان شوند اغلب قابل تشخیص هستند. با این حال، برخی از بیماران مبتلا به این شرایط، هیچ دردی را تجربه نمی کنند و ممکن است ندانند که موکوزیت یا پری ایمپلنتیت دارند.

علائم موکوزیت معمولا التهاب، خونریزی و قرمزی بافت نرم اطراف ایمپلنت است. اما علائم پری ایمپلنت که نوعی عفونت است شامل موارد زیر می شود:

  1. شل شدن ایمپلنت
  2. بوی بد دهان
  3. لثه های متورم و قرمز.
  4. از دست دادن استخوان 2 تا 3 میلی متر در اطراف ایمپلنت.
  5. خونریزی یا خروج چرک در اطراف ایمپلنت.
  6. درد هنگام جویدن

درمان موکوزیت

دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند، عکس اشعه ایکس می گیرد و در مورد علائم دیگر (به جز خونریزی اطراف ایمپلنت دندان) از شما سوال می کند تا علت خونریزی را مشخص کند. دندانپزشکان با بررسی سمنت یا پسب روکش باقی مانده، وجود یا عدم وجود موکوزیت را تشخیص می دهند. اگر سیمان اضافی  در زیر خط لثه باعث ایجاد موکوزیت شده باشد، دندانپزشک شما می تواند آن را خارج کند.

همچنین درمورد بوی بد دهان بیشتر بدانید.

در غیر این صورت، موکوزیت به راحتی با یک برنامه بهداشت دهان موثر که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها است، قابل درمان است. مراقبت از دهان، باعث می شود که سطح و اطراف ایمپلنت کاملا تمیز شود و از ورود باکتری ها به خط زیر لثه در اطراف ایمپلنت جلوگیری می کند.

سخن آخر

اگر چه ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته است، اما هر کاری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. ما در این مطلب سعی کردیم تا تمام دلایلی که باعث خونریزی اطراف لثه می‌شود را با هم بررسی کنیم. اما اگر فکر می‌کنید که لازم است تا اطلاعات بیشتری در این موضوع به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالا ایمپلنت های دندانی را در اینترنت مطالعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

غذاهایی که موجب افزایش سطح پلاکت خون میشوند عبارتند از:
  • غذاهای سرشار از فولات
  • غذاهای حاوی ویتامین B12, C, D و K
  • غذاهای سرشار از آهن
  • مکملهای این مواد غذایی هم در دسترس هستند و میتوانند سطح پلاکت خون را بالا ببرند.

کسانیکه کمبود پلاکت دارند باید از الکل، اسپارتام (شیرین کننده های مصنوعی) و… اجتناب کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.