اصلی ترین علت های چاقی

تازه ترین اخبار را از ما بشنوید

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

اصلی ترین علت های چاقی

۵۲ بازديد

چاقی یک بیماری نیست، چاقی یک درد است. بسیاری از افراد حتی به خاطر چاقی مفرط دچار بیماری هایی همچون افسردگی شدند. ما امروز اینجاییم تا اصلی ترین دلایل چاقی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید جلوی آن را بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

علل اصلی چاقی

با این تفاسیر و برای اینکه بهتر بهتوانیم به پیشگیری یا درمان افزایش وزن شدید کمک کنیم برویم و با ۸ علت اصلی چاقی آشنا شویم.

  1. مصرف بیش از حد کالری: چاقی یک شبه رخ نمی دهد و به مرور زمان شکل می گیرد. از علت اصلی چاقی که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی مفرط شود دریافت بیش از حد کالری است. به عبارت دیگر، اگر در دریافت و سوزاندن کالری تعادل برقرار نشود، این امکان وجود دارد که در دراز مدت شخص بیش از حد چاق یا لاغر شود.

همه چیز را درمورد جراحی لاغری بدانید.

مردان به طور متوسط باید روزانه حدود ۲۵۰۰۰ کالری دریافت کنند تا بتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و زنان نیز به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند.

چنانچه دریافت کالری بیش از اندازه نیاز و درخواست بدن ما باشد، بدن کالری های اضافی را به صورت چربی در بدن و مخصوصا در شکم ذخیره می کند. برای اینکه چاق نشوید حتما در دریافت و سوزاندن کالری های خود تعادل ایجاد کنید و یک رژیم لاغری و غذایی متعادل و سالم داشته باشید.

  1. سبک زندگی
  2. ناهنجاری های نوروژنیک: ناهنجاری نوروژنیک (neurogenic) اختلالی است که در سیستم عصبی انسان به وجود می آید. این اختلالات ممکن است به یک شکل ساختاری، بیوشیمیایی و یا الکتریکی رخ دهند و می‌توانند منجر به بروز برخی از علائم شوند.

برخی از این اختلالات که باعث چاقی می‌شوند شامل ضایعات یا تومورهای هیپوتالاموس، کمبود انتقال‌دهنده عصبی، نقص لپتین و مدارهای عصبی غیرطبیعی هستند.

  1. عوامل ژنتیکی
  2. پرخوری و رفتارهای نادرست تغذیه ای: پرخوری به ویژه اگر رژیم غذایی حاوی چربی یا قند زیادی باشد منجر به افزایش وزن می‌شود. (برای مثال خوردن غذاهای فست فودی، غذای سرخ‌شده، و شیرینی ها). این مواد چگالی انرژی بالایی دارند (غذاهایی که کالری زیادی در مقدار کمی غذا دارند) و خیلی راحت باعث چاق شدن و بالا رفتن وزن میشوند.
  3. چاقی در کودکی
  4. نقش کربو هیدرات‌ها در اضافه وزن: مشخصا کربوهیدرات ها به روش های مختلفی به افزایش وزن کمک می‌کنند. محصول نهایی هضم کربوهیدرات، گلوکز است. هنگامی که سطح گلوکز خون افزایش میابد، پانکراس برای آزاد کردن انسولین تحریک شده و انسولین ترشح میکند. این هورمون نیز رشد بافت چربی را افزایش داده و می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.
  5. عوامل روان‌شناختی

 همچنین درمورد سندروم دامپینگ نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

مراجعه به وبسایت های لاغری متنوع موجود در اینترنت و مطالعه مقالات آنها می‌تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک شایانی کند و باعث شود تا بتوانید به راحتی در مورد آینده خود تصمیم بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

راه های طبیعی چاقی صورت

چندین روش طبیعی و خانگی برای چاقی صورت وجود دارد. برخی از این روشها نیازمند فعالیت فیزیکی یا کاربردهای موضعی و برخی دیگر بر پایه ی مصرف خوراکی هستند. پیشنهاد می کنیم هر کدام از 6 روش گفته شده در زیر را می توانید تست کنید. همه آنها از نظر علمی ثابت شده اند و اگر می توانید همه آنها را برای چاقی سریعتر صورتتان اجرا کنید.

1-ورزش صورت

ورزش صورت که به آن یوگای صورت هم میگویند، برای داشتن ظاهری جوان موثر میباشد. مطالعه ای در سال 2018 انجام شد که نشان داد افرادی که به مدت 8 هفته روزانه 30 دقیقه ورزش صورت داشتند، صورتی جوانتر و محکم تر با حالت بهتری داشتند. به این منظور کافیست تا شیوه های اصولی یوگای صورت را آموزش دهید. انجام اشتباه این ورزش ها نتیجه عکس خواهد داشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.